hra_nol

 

2015
lokalita: Horsens, Dánsko
spolupráce: František Košňar

Každé společenství lidí, což nám říká historie, si vždy tvořilo jednotné místo setkání. Dánské město Horsens nemá typické náměstí, ale pouze pěší zónu s absencí drobného dominantního prvku. Z tohoto důvodu jsme zvolili místo poblíž městského divadla, navštěvovaného podniku a centra města a snažili se tento bod vytvořit a zhodnotit tak předprostor daných objektů. Horsens je město nejen přístavní (průmyslové), ale také město studentské, což znamená vysokou koncentraci mladých hravých lidí. Rozhodli jsme se proto navrhnout „životatvorný“ prvek města. Vycházeli jsme ze třech elementů – minulost, současnost, budoucnost. Tyto elementy jsme se snažili propojit a naše myšlenky v kombinaci s geniem loci místa vyústily v trojboký hranol.

Hranol tvoří tři panely a každý z nich znázorňuje jeden element. Současnost reflektuje dění. Tento panel funguje ve dvou fázích – reflexe momentální a reflexe dlouhodobé, tedy dění ve městě. Reflexe města znamená vyobrazení nálady, období, událostí – např. čas, počasí, informace apod. Sdělení informace probíhá pomocí led diod. Po přistoupení blíže k panelu se aktivovuje režim momentální současnosti a kopíruje siluetu člověka a jeho pohyby, které následně zrcadlí pomocí led diod. Minulost představuje materiál znázorňující stáří, čímž je cor-ten a zvlnění znázorňuje poctu významnému rodákovi, mořeplaveci, objeviteli Vitusu Beringovi. Budoucnost je zachována, čistá, nejistá, tudíž bez vedlejších efektů. Použit je matný kov, který sice mírně odrazivý, ale nečitelný. To znamená, že budoucnost je nejistá, ale dá se ovlivnit současností. Panely jsou v rozích spojeny tubou s rozptýleným světlem a v případě úplně nečinnosti v „režimu spánku“, po setmění světlo pulzuje/dýchá, čímž objekt dává najevo, že vnímá. Zachovává se kontinuita mezi minulostí, současností a budoucností.

 

20151207, AG15_schema

Panel současnosti je variabilní venkovní displej tvořený energeticky nenáročnými LED diodami. Jeho hlavním smyslem je informovat kolemjdouí o aktuálním dění ve městě. Jeho další funkcí je dynamické zobrazení siluety člověka. Tato funkce se aktivuje v případě pohybu v poli záběru senzorového čidla. Toto čidlo snímá vzdálenost světelného paprsku, které vysílá zdroj elektromagnetického záření. Následně je tato informace zpracována softwarem pracujícím na bázi hloubkové mapy pro identifikaci objektu v reálném čase. V konečné fázi je vyslána na displej v podobě světelné siluety tvořené LED diodami.

20151213,AG15_03AG15_0520151213,AG15_photoshop_nocni2

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *